Nouvelle by Luciana: A Journey Together


Pornit din pasiune, Nouvelle by Luciana a devenit un brand matur și, totodată, o referință în lumea costumelor medicale elegante și a ținutelor casual cu personalitate. Am fost aproape de Luciana, creatoare brandului, în fiecare etapă: de la primii pași în online la momentul în care vânzările s-au mutat exclusiv pe site.


Client

Nouvelle By Luciana


Brand

Nouvelle Medical, Nouvelle Atelier

Job

Branding / Copywriting / Design/ Marketing /Google & Facebook Ads


Objective

Creștere awareness, creștere vânzări

Industry

Fashion / Medical Apparel


Technologies

Google Ads, Google Analytics, WordPress, Adobea creative suite, Canva

Start date

2020


Stop date

Ongoing

What’s in a Name

Numele companiei a fost inspirat de pasiunea Lucianei pentru crearea unor articole unicate, exporând în permanență noi și noi variante de design, noi croieli și noi categorii vestimentare. După ce și-a început rochițe de botez și colecții mamă-fiică, Luciana a continuat să exploreze și să învețe, ceea ce face și astăzi.

Un element central al brandului este logo-ul cu pisicuță, pe care clientele îl vor adesea brodat pe piesele vestimentare.


Știai că...?

Numele pisicuței de la Nouvelle este Leia, inspirat de pasiunea fondatoarei pentru Starwars. Și în viața reală, creatorea brandului are o pisică cu acest nume, care adoră să o privească pe Luciana desenând.

Our Recursive Q&A Strategy

Nouvelle by Luciana a crescut sub ochii noștri. Pe măsură ce brandul a devenit mai matur, nevoile lui s-a extins și s-au transformat, iar strategia noastră a fost adaptată schimbărilor apărute pe parcurs. În pofida metamorfozelor, am reușit să păstram savoarea unui brand mic, apropiat emoțional de clientele sale.

Client

Nouvelle By Luciana


Brand

Nouvelle Medical, Nouvelle Atelier

Inițial, provocarea a fost sa creștem brandul și să-i aducem relevanță la nivel național.  

Pe parcurs, au apărut noi și noi provocări, deoarece extinderea implică un efort de productie și logistic mai mare.  

Stategia noastră de Recursive Q&A ne-a permis să cream soluții integrate personalizate etapă cu etapă, în functie de noile provocări apărute. Adaptarea neîntreruptă nu a fost necesară doar în trecut, ci rămâne la fel de actuală, deoarece Nouvelle continuă să crească. Spre exemplu, brandul va începe vânzările în Uniunea Europeană, ceea ce va veni cu noi provocări.

Un brand iubit în Iasi, Nouvelle by Luciana și-a început activitatea cu haine de ocazie, completate apoi de costume medicale premium. S-a extins treptat la nivel național, creșterea organică în Social Media fiind printre principalele atuuri. Farmecul Lucianei și pastrarea emoției specifice unui brand mic au fost ingredintele de care ne-am folosit cel mai mult. 


Cu o evoluție spectaculoasă strict organică (fără campanii de Like Page sau alte forme de promovare plătita) de-a lungul a mai bine de 7 ani, pagina Nouvelle avea, la începutul anului 2021, peste 9.500 de fani.

Organic bet

There's more room to grow online

OMG...too popular?

Odată ce brandul Nouvelle by Luciana a crescut, popularitatea a început să creeze și probleme, legate de aspecte ca: gestionarea comenzilor, personalizarea în functie de diferite criterii și, nu în ultimul rând, retururi. Confruntați cu noile provocări, am mutat procesul de plasare a comenzilor pe site.

Client

Nouvelle By Luciana


Brand

Nouvelle Medical, Nouvelle Atelier

Cum am direcționat clienții spre site? 

  • I-am pregătit de schimbări prin comunicarea directă sau Social Media channels
  • Am transpus tonul cald și familiar către site 
  • Am creat o legătura vizibilă între Social Media și site prin identitatea vizuală 
  • Am făcut acțiuni de PR, inclusiv prin presă locală 
  • m creat un liant între SM și site prin identitatea vizuală .

Facebook & Google Ads

Următorul pas pentru Nouvelle by Luciana, după creșterea organică, a fost implementarea unei stragii de Ads, atât în Google, cât și în Facebook.


În iunie 2024, am obținut un ROAS de 20% pe campania rulată în Google. După primele 6 luni din an, vânzările erau în creștere cu 37% față de aceeași perioadă din 2023.


Uite câteva cifre care surprind 2023 vs. 2022:

Exceded Reach

80%

Gross sales growth

60%

Orders growth

48%

Our tools are made for walking [ reporting ]

Odată cu crearea site-ului, am inclus și comunicările automatizate în mixul de marketing, acestea contribuind la consolidarea relației calde dintre brand și clienți.


 More flavour with our homemade tools


Am ales să ne diferențiem de concurență folosing Black Reports (parte din familia Black Plugins), create chiar de noi, pentru a targeta mai bine aceste comunicări automatizate. Care sunt zilele în care clienții plasează cele mai multe comenzi? Dar orele? Care sunt culorile preferate și cum sunt influenșate preferințele cromatice de anotimp? Sunt doar o parte dintre întrebările la care am aflat răspunsul cu aceste plugin-uri personalizate. 

Nice talking to you
!


Deși relația personală a rămas un element de bază, fiind o trăsătură diferențiatoare a brandului, extinderea fulminantă a companiei și tehnologiile AI emergente au creat o nevoie nouă și...o soluție. Ne-am adaptat rapid și de această dată și am creat un chatbot personalizat pentru Nouvelle, bazat pe ChatGPT, pe care l-am antrenat să răspundă solicitărilor. Un chatbot petrsonalizat este o soluție care aduce eficiență și economisește timp nu doar pentru companie, ci și pentru clienți.

Departments and team

People make things possible. At BlackSquare, showing gratitudine is a way of life.

Departments

Social Media

Branding

Performance

Team

Social media strategy // Andra Oprescu

Accont Manager // Andreia Calaretu

WordPress // Radu Sima

Branding // Bogdan Vartolomei

Tools Used

WordPress

Black Reports

SEMRush

Gooogle Business Suite

Partners & Special Thanks

Nouvelle by Luciana

Leia [NBL Inspiration]

ro_RORomanian