Viitorul politicii pe TikTok
Ioana Literat, profesor asociat la Columbia University, subliniază că TikTok nu doar informează, ci socializează politic tinerii, contribuind la modelarea opiniilor pe termen lung. Strategiile viitoare ar trebui să îmbine mai bine digitalul cu organizarea fizică, în special pentru a răspunde la nevoile electoratului.
Datele recente de la Pew Research indică faptul că aproape jumătate dintre utilizatorii TikTok sub 30 de ani folosesc platforma pentru știri și actualizări politice. Iar dacă luăm în calcul cât de mult contează opinia prietenilor pentru mulți dintre tineri, este clar că nu putem trece cu vederea potențialul acestei platforme.
Însă TikTok, cândva sinonimă cu Generația Z, înregistrează în prezent și un aflux de utilizatori din generațiile mai în vârstă, în special persoane între 30 și 40 de ani. Conform datelor recente ale Pew Research Center, persoanele din aceste grupe de vârstă reprezintă în prezent aproape 40% din utilizatorii TikTok, creșterea acestui grup demografic depășind-o pe cea a utilizatorilor tineri ai platformei. Inițial considerată a fi o tendință trecătoare pentru persoanele tinere, expansiunea TikTok în grupurile de vârstă mai înaintată ar putea indica o schimbare către o platformă mai mainstream, similar modului în care au evoluat Facebook sau YouTube. Această schimbare generațională ar putea conduce atât la provocări, cât și la oportunități pentru aplicație, în special în domenii precum conținutul și publicitatea. Prezența în creștere a utilizatorilor mai în vârstă înseamnă, de asemenea, un conținut mai variat, mulți dintre aceștia salutând maturitatea platformei, care permite abordarea unor subiecte mai ample, precum politica și comentariile experților.